Köp & leveransvillkor

===1. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst. e-posten du angett används för kommande kampanjer och information till dig. Du kan när som helst avregistrera detta.

===2. Leverans & leveranstid

Leveranstiden är normalt några dagar från det att din beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre.

Vi skickar endast varor inom Sverige.

Varor där de står att de kan komma att telefonaviseras har något längre leveranstid.

Om leveranstid av någon anledning skulle överstiga 14 dagar kan vardera part häva köpet, betalningen krediteras då.

Vi förbehåller oss att inte leverera till annan adress annat än när betalning görs med kort, detta för att undvika bedrägerier och skydda våra kunder mot kapade identiteter.  Om någon vara tillfälligt är slut förbehåller vi oss rätten att skicka övriga varor, varan får då läggas på ny order. Kreditering sker då till av ert kortkonto eller på faktura om ni valt detta.

Många hyreshus har idag portkod på sina entrér, det är därför viktigt att ni meddelar ev portkod i er order. (Klicka på raden "Jag vill lämna ett meddelande").

I de fall vi tror att det kan vara portkod till huset och inte får bekräftat detta så förbehåller vi oss rätten att skicka till ombud istället.

Bilburar från MIM Construction är specialpackade från fabrik för att tåla transport och tas ej i retur om förpackningen varit bruten.

Vi tar ej heller burar från Artfex i retur annat än om de lämnas direkt till vår butik och är korrekt monterad utan synliga skador på lack mm. dvs bur som varit monterad och nermonterad igen godkänns ej.

===3. Frakt

  Fraktkostnaden varierar beroende på produkters vikt och volym, priset för frakten syns i kassan när du handlat klart. Fraktpriser varierar mellan 49:- och 198:- 

  **Leverans till ombud**

Vi använder oss av DHL och levererar till ombud (DHL Servicepoint Max 20kg per order).

På vissa orter är det längre avstånd till utlämningsombud framför allt på glesbygden. Ej uthämtade paket debiteras med 150:-för tur & returfrakt

Produkter små nog som ryms i brevlåda kan komma att skickas med brev, meddela oss när order läggs om ni ändå önskar till ombud.

 **Levereras till din dörr utan kvittens**

Ett snabbt och bekvämt sätt att få ditt paket levererat hela vägen till din dörr.

Leveransen sker dagtid.

Leverans till dörren utan kvittens levereras till din dörr av DHL och UPS

Är du inte hemma ställer Speditör av ditt paket och ansvaret övergår till dig i samband med att speditören lämnar av ditt paket och anses då kvitterad.

Vid hemleverans till lägenhet där vikten överstiger 30kg kan varorna komma att ställas av på bottenvåningen om hiss saknas eller är ur funktion.

Det går inte att bli kontaktad eller aviserad innan leverans.

Har du inte ett boende där du känner dig bekväm med detta fraktalternativ så har vi leverans till ombud som alternativ. (Vissa större artiklar kan ej skickas till ombud och hemleverans är enda alternativ, telefonavisering kan komma att ske då beroende på produkter)

Paket som går i retur debiteras med våra faktiska kostnader dock minst 200:-.

Vid leveranshinder pga att portkod inte lämnats vid order så debiteras mottagaren de faktiska extra kostnader som uppstår. Vid "hemleverans utan kvittens" kan vi komma att skicka som brev om varan är liten nog för brevlåda.

===4. Betalningssätt

All betalning sker i Svenska kronor (SEK) och inkluderar svensk moms.

I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar.

-Betalas i butik vid avhämtning. (Kostnadsfri)

 -Kortbetalning (kostnadsfri)

-Faktura , avgift tillkommer (detta framgår i kassan)

Under respektive betalningssätt i kassan visas vilka eventuella avgifter som tillkommer.

 ===5. Sen betalning

Vid sen betalning utgår lagstadgade avgifter och räntor.

  ===6. Ångerrätt & byten

Som konsument har du, i enlighet med distans avtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak "Ångerrätt". Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

Paketet skall skickas direkt till vår butik och INTE till ombud.

Återbetalning av returer eller ångrad order görs till normalt till ditt kortkonto, har du handlat på faktura krediteras varan där.Återbetalning till kortkonto kan ta upp till 6 dagar.

 Alla byten av storlek mm görs med ny order, vi krediterar alla order som kommit i retur.  Var noga med att välja rätt storlek, alla frakter betalas av konsument.

Vid felaktiga leveranser står vi för returfrakt, vi förbehåller oss rätten om varan/varorna ska lämnas in till ombud av er (DHL Servicepoint) eller hämtas upp på leveransadressen. Vid leverans av ersättningsvaran skickas den i första hand till DHL Servicepoint endast paket som överstiger 20kg skickas som hemleverans.

===7. Reklamationer & Garantier.

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en för frankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

Vi förbehåller oss rätten att kreditera varan helt istället för ny vara.

Om pakets emballage visar yttre skador vid leverans eller att du tydligt ser att varan är skadad  måste du till chaufför anmäla detta så att chauffören kan felkoda godset, om ni inte varit hemma vid leverans och paketet visar yttre skador är det viktigt att innan ni öppnar paketet dokumentera den yttre skadan med ett fotografi, om inte detta görs riskerar ni att bli utan ersättning för transportskadat gods.

Riv inte sönder emballaget när du öppnar ert paket förrän ni kontrollerat att produkten inte har fel eller defekter. Detta är viktigt för att inte merkostnader skall uppstå om varan behöver tas i retur, ev merkostnad för om emballering eller ökade fraktkostnad debiteras er, om emballaget var helt vid leverans fast innehållet var skadat är det viktigt att yttre förpackning sparas intakt, fotografi kan behövas skickas på den hela ytterförpackningen.

 Om ni har en transportskadad vara eller att den varit defekt vid leverans kommer vi att behöva ett fotografi på skadan / skadorna för att behandla ärendet och ta ställning till om ny vara skall sändas ut repareras eller reducering av pris ska ske i överenskommelse med kund.

Paket som hämtas ut hos ombud skall vid synlig yttre påverkan skadeanmälas till ombudet, om detta inte sker riskerar ni att bli utan ersättning för transportskadat gods

Garanti: Vi lämnar 12 månaders garanti på våra produkter. Dock har du som konsument 3 års fabrikationsgaranti.

För produktinformation och specifikationer hänvisar vi till tillverkarens hemsida.

 ===8. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

Angereds Zoo AB. Org.nr 556629-8807

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.